Summa sidvisningar

torsdag 1 september 2011

Virkade väskor och Norge



I helgen var jag på ett mycket trevligt och intressant Nordiskt bankmöte i Granavolden, 7 mil utanför Oslo. Vilket landskap!! Så otroligt vackert, dit kommer jag nog att åka fler gånger. Många trevliga människor mötte jag och intressanta föredrag. Vi åkte ju tåg dit så jag hade självklart med mig stickning och virkning, blev inte så mycket gjort dock, mest prat...men en liten virkad väska blev det iallafall, ska göra några till så får vi se om jag lyckas hitta någon köpare....

Har nu pluggat i snart 2 veckor, så kul och intressant, har läst ullhistoria, färgningshistoria, filthistoria och kvinnohistoria, hur kul som helst. Nästa vecka blir det att tova ull och färga garn. Känns så lyxigt att få detta år att bara få tänka på sig själv!!

1 kommentar: