Summa sidvisningar

torsdag 29 september 2011

Sjal med tappade maskor



I somras var jag på semester på Fårö, en dag åkte jag, min syster, mamma och min äldsta dotter på en biltur genom Gotland, till slut kom vi fram till Huskroken. Vilken härlig butik med helt underbara garner. Där såg jag för första gången en sjal stickad med "tappade maskor". I senaste bok o garn paketet från Milly o Molly fick jag med en beskrivning så jag skred direkt till verket, och det blev riktigt häftigt, en luftig och skön sjal - riktigt nöjd. Dock syns inte färgen så bra på bilden, den är mycket klarare åt det turkosa/blå hållet.


I måndags fick en av mina bästa vänner 2 små tvillingtjejer!! Vi träffades när vi väntade våra äldsta barn, för 19 år sedan. Nu är hon nybliven 5-barns mamma!! Igår fick de komma hem, så jag och en kompis smet dit för en snabb titt, vi lämnade även middag till hela familjen som jobbet bjöd på. Så små och fina flickor, tror inte jag har sett så små bebisar förut.

Jag hade börjat sticka på 2 pippi-tröjor i beige och brunt så att det skulle passa bårde pojkar och flickor, men nu när det blev flickor så tänkte jag om och satte full fart med att sticka pippi-tröjor i "rätta" färger och 2 små tovade tossor. Jag stickar så fingrarna glöder! 1 tröja och ett par tossor är klara och de andra påbörjade, visar bilder om några dagar.

Så kul att äntligen få sticka flick-bebiskläder, mina syskon får ju "bara" pojkar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar