Summa sidvisningar

måndag 31 oktober 2011

Stickade krukor och lovvika i-phone fodral


Får lite små ideér då och då, senaste var att sticka krukfodral i lovvikagarn och av resterna blev det lovvika fodral till i-phones. Kul att sticka och så gick det ganska fort!
Har anmält mig till 2 julmarknader, den första på Ekhagen här i Björnlunda och några veckor senare på Grytsberg, blir spännande att se om jag lyckas sälja något... lite svårt att veta vad som kan gå åt men stickar iallfall många tovade vantar, disktrasor och tovade tofflor och hoppas att det funkar.
Igår kväll började jag smygmaskvirka för första gången, har lånat boken "Smygmaskvirkning" av Kerstin Jönsson. Ska ju välja 2 områden på min kurs i vilka jag vill fördjupa mig, har bestämt mig för att det ena blir smygmaskvirkning, lite klurigt är det och det går ganska långsamt, men kul att pröva på något jag aldrig gjort förut.
Har lyckats få en praktikplats på en dagverksamhet för funktionshindrade vuxna, är där en förmiddag i veckan. Just nu är jag i "Tovningsverkstaden", får så många ideér. Så kul att få prova på ett annat yrke, helt annorlunda mot att jobba på bank som jag gjort i 21 år, det är så lugnt och harmoniskt, jag bara njuter de timmarna jag är där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar