Summa sidvisningar

måndag 27 februari 2012

Gränslösa kläder

På min utbildning läser vi nu boken "Gränslösa kläder" av Sverker Lindström. Man får sig en riktig tankeställare, IGEN. Vet ju egentligen att om jag köper billiga kläder och skor så är det inte schyssta arbetsvillkor för de som tillverkat plagget eller skorna. NEJ, nu får det vara slut med sådan shopping för mig!! Tänk, "arbetarna" tjänar några kronor i timmen, arbetar14-16 timmar per dygn och bor ihopträngda i små skyffen, inte klokt, och sedan går vi och pratar om vilka fynd vi gjort.... Nej, ska nu verkligen leta Fair Trade kläder och skor, försöker ju sedan tidigare att köpa choklad, te, kaffe o bananer i Fair Trade så nu är det bara att försöka med fler varor. Jag vet att det ibland kan vara svårt och att det slinker ner annat i varukorgen, men jag ska göra mitt bästa och verkligen försöka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar