Summa sidvisningar

tisdag 24 april 2012

Jag har spunnit garn!

Vi försöker få igång en handarbets/hantverksgrupp i Björnlunda. Igår var det dags för vår 3:e träff, vi försökte, med hjälp av Youtube, lära oss att spinna garn, ett litet nystan blev det till slut. Kul var det, men det kommer ju att ta lite tid innan det blir garn till en sjal..... men om några år så....
Är äntligen klar med alla deklarationer inkl. systers firma, och en hel drös med MÅSTEN är fixade så idag har jag unnat mig en riktigt skön njutardag, slappat o stickat. Det har varit ganska fullt upp de senaste månaderna så det behövdes.
Har även plockat fram o packat inför morgondagens resa till Kalux. Vi ska ha en träff med min kurs, ska bli så kul att träffa "fröken" o de andra! Har aldrig varit så högt upp i Sverige tidigare, ska bli spännande!

2 kommentarer:

  1. Spännande...jag kan inte spinna garn och tror att inte klara den om jag ska lära mig.

    SvaraRadera
  2. Det var så roligt att se namnet Björnlunda, att jag inte kunde låta bli att lämna en kommentar. Jag föddes i Björnlunda för 64 år sedan och flyttade från Björkvägen 1976-77. Det är inte alls så svårt att lära sig att spinna som du tror. Träning ger färdighet, heter det ju och med det här är det roligt att träna. Jag har aldrig försökt mej på slända utan köpte en nytillverkad spinnrock. Nu, 30 år senare, tycker jag fortfarande att det är himla roligt.

    SvaraRadera