Summa sidvisningar

tisdag 13 december 2011

Smygmaskvirkade vantar


På kursen jag går var månadens uppgift att smygmaskvirka ett par vantar. Det var riktigt kul!! Prövade först med en vanlig virknål men köpte sedan en "riktig" smygmaskvirknål, då blev det betydligt enklare eftersom man ska virka ganska löst. Pimpade upp vantarna med lite små virkade blommor, gillar de faktiskt riktigt ordentligt, varma kommer de säkert att vara också. Nu ska jag ta tag i lite julklapps stickning, sedan ska jag även ge mig på att smygmaskvirka ett par sockor.Jag är med i http://julswappen.blogspot.com/ får hela tiden härligt fina paket av min hemliga tomte, verkar så genomtänkt och kommer hela tiden till användning.

1 kommentar:

  1. Tackelitack och bock o bug o nig o tack för det STOOOOOOOORA paketet!! Jag ska fotografera de fina paketen och tacka ordentligt på min blogg. Ska försöka hålla mig från att öppna paketen ända till julaftonsmorgon....får se hur det går?!?!

    Men ååå så snygga vantar. Jag har inte testat att smygvirka, men har allt som behövs för det. Jag håller ju på med så mycket annat!

    Det är ju så att vi bor inte alls långt från varandra....och på somrarna är jag och kör MC i de där krokarna ibland!

    http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/

    SvaraRadera