Summa sidvisningar

torsdag 5 januari 2012

Virkade ljuslyktor och tvåändsstickningsläger

Har givit några nyårslöften igen..... ett är att försöka handla mindre, återanvända så mycket som möjligt och försöka göra presenter istället för att bara köpa.
I morgon ska vi bort till goda vänner så istället för att ta med oss en flaska vin eller chokladask så virkade jag två ljuslyktor, hittade fint mönster på nätet. Stärkte de även med Verda stärkelse. Använde Glimra ljuslyktor från Ikea, men egentligen går det ju lika bra med en vanlig glasburk. Hoppas nu bara att våra vänner gillar dessa också, lite svårt att ge bort hemgjorda saker kan jag tycka ibland, vet ju inte om det uppskattas.
Har även anmält mig till ett "Tvåändsstickningsläger" i Rättvik nästa helg, ska bli så himla kul!! Tänk att bara sticka med lika tokiga stick tjejer en hel helg!! Några långpromenader hoppas jag på också, kanske t.o.m. lite snö.

1 kommentar:

  1. Hej! suuper fina ljuslyktor!! Skulle inte du kunna lägga ut mönstret till dom? Jag har precis lärt mig virka och kan inte riktigt lista ut möönstret när jag ser saken. vore super snällt!
    Mvh Felicia Thor

    SvaraRadera