Summa sidvisningar

fredag 27 juli 2012

En liten hälsning från Kroatien

Har nu varit här i en vecka. Började med 3 dagar i Mlini utanför Dubrovnik, för att sedan ta färjan till Korcela. Vi bor i Lumbarda, några km från Korcela stad. Helt underbara sandstränder och vattnet är så klart! Har haft några dagar med regn men de senaste dagarna har solen skinit så skönt! Vattnet är precis lagom temperatur för mig, minst 25 grader. Har hittat en underbar restaurang, Kodoba More, som har otroligt god fisk! Idag blev det mixed grilled fish med bl a haj, riktigt gott! Träffade en man som började prata svenska med mig, han hade varit Ungerns ambassadör i Sverige 93-97, och pratade riktigt bra svenska fortfarande. Berättade att han träffat Agnete Fältskog flera gånger när han bodde i Sverige, hmmm ABBA som är mina stora idoler... jag som bott i Sverige hela mitt liv har inte lyckats med att träffa de... Mycket trevlig var han, bjöd oss även på tårta då en av hans söner fyllde 11 år, kul! Nu är det läggdags, färkan mot Hvar går kl 6 imorgon bitti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar