Summa sidvisningar

tisdag 14 augusti 2012

Lite garninköp i Järvsö

Är på en minisemester i Järvsö tillsammans med en kompis och våra yngsta döttrar. Igår blev det cykling downhill för alla utom "fegisen" Anette, jag nöjde mig med en lång härlig vandring istället. De andra var så nöjda trots några fall och träningsvärk idag. M-L och jag började dagen med en 8 km vandring, gick förbi en garnaffär som jag ju måste in och titta i, vilken härlig affär, idag var det "rockcafe'" hela dagen = fika o stickning/virkning i olika former, redan kl halv 10 var det några som hade bänkat sig, hade gärna stannat men vi hade lite annat på dagens schema. Fick dock med mig lite vävgarn som jag ska sticka någon härlig tröja i samt lite "trikåtrasegarn" som ska bli en virkad korg, allt för 60 kr! Idag har vi haft riktigt fint väder så det blevnågra timmar på stranden för att sedan åka runt i Järvsö o titta, vilken vacker ort! Åker gärna tillbaka, kan nog tänka mig att ha sommarställe här.... Har självklart fikat i LillBabs caffär, så god räksmörgås och härlig miljö! En riktigt härlig kortsemester med mycket friluftsliv o tid för lite funderingar o tankar, det behövs ibland....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar