Summa sidvisningar

söndag 27 november 2011

En bok om dagen byte och adventspyssel

I fredags hittade jag ett roligt julklappsbyte, några pocket böcker och lite annat smått o gott ska jag skicka till en hemlig vän och så får jag ett ifrån någon annan. Har precis fått veta vem jag ska skicka till, kunde inte blivit bättre, vi är nog lite lika, tror att jag redan vet vilka böcker och annat som jag ska stoppa i hennes paket.

Här kommer även lite mer om mig: Jag är 47 år, bor med sambo,3 barn och en hund i Björnlunda i Södermanland. Älskar att sticka och virka, läser även en hel del böcker, tränar ganska mycket, gym, simmar, joggar och zumbar. Hela familjen är restokiga, har bl.a.gjort flera längre rundresor i Asien, båtluffat i Grekland och många weekendresor runt om i Europa. Just nu är jag deltidstjänstledig från mitt jobb på Ekobanken, jobbar 1-2 dagar i veckan, pluggar sedan "Hantverk och Design" på distans - det är så roligt och jag lär mig så mycket nytt! Har även praktiserat en förmiddag i veckan ett tag på en tovningsverkstad på en daglig verksamhet för funktionshindrade vuxna - så inspirerande och givande.

Är nästan allätare vad det gäller böcker, läser nog många svenska författare som D Rudberg, M Jungstedt, C Läckberg, L Marklund, Grebbe/träff osv. har nog läst alla deras böcker, S Kinsella är en annan favorit, D Steele har jag också läst mycket av. En av mina favoritböcker är nog "hundraåringen som klättrade ut genom fönstret..." har nog aldrig skrattat så mycket när jag läst en bok. Jag har gått på några av Yourlifes events i Stockholm, en av gångerna var Jan Guillio där, blev faktiskt riktigt nyfiken på hans senaste böcker, läste många av hans tidigare böcker men har inte läst de senaste. Ja, jag hoppas jag blir glatt överraskad av vad min hemlige bokvän kan hitta på....
.
Idag har släkten varit på besök, en försenad födelsedagsfika för mig. De som ville var välkomna lite tidigare för att pyssla lite, måla på disktrasor, måla på ljus, måla ljuslyktor samt nåltovning. Tovningen var nog det som blev mest populärt, det tovades tomtar och tovning i pepparkaksformar i massor. Allt blev så fint!! Även 2 av barnen som är 6 och 8 år tovade för fullt, de mindre gillade nog disktrasorna bäst.
Fina presenter fick jag också!! En röd ittala skål med NK-mint och en röd ittala lykta - har länge tänkt köpa röda ljuslyktorna men de är ju så DYRA, men nu har jag en iallafall så nu är det bara att forsätta att samla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar