Summa sidvisningar

onsdag 30 november 2011

En bok om dagen byte

Jag har anmält mig till ett byte hos http://enbokomdagen.blogspot.com/  Så här kommer svar på lite frågor till min hemlige bokvän:


 Vilken genre håller du dig helst till då du läser?
Romaner och deckare är nog det jag mest läser. Älskar även att titta i hantverksböcker.
* Favoritförfattare? (Har du alla titlar eller har du läst alla titlar; alltså, är det idé att skicka något av just den författaren..?)
Hmmm, ganska många - som Sophie Kinsella, Läckberg, Jungstedt, Grebe/Träff, Marklund, ja listan kan bli lång, läser det mesta.
* Läser du på andra språk än svenska? Vilka?
Ibland på engelska, dock inte så ofta som jag skulle önska.
* Lyssnar du på böcker? Vilket format, i så fall?
Nej.
* Samlar du på böcker av någon särskild författare?
Nej
* Har du någonstans publicerat en lista över böcker som du har läst eller som du äger? I så fall, var?
Nej
* Vad är du ute efter, då du läser? (Bildning, äventyr, romantik, hjärngymnastik, nya erfarenheter..? Försök att berätta!)
Underhållning, något som fängslar mig. Inga "sega" böcker, utan jag vill komma in i handlingen ganska omgående.
* Finns det någon genre eller författare som du undviker? Vilken?
Poesi, självbiografier
* Vad har du läst, men tänkt "Aldrig mer!" om..?
Inte vad jag kan komma på.
* Finns det någon genre eller författare som du gärna vill prova på, men inte kommit dig för? Vilken?
Nej
* Finns det några särskilda titlar som du letar efter och som du skulle bli riktigt glad över att få?
Nej
* Finns det någon författare som du samlar på? Har du allt? Samlar inte på någon speciell, har ju de flesta böcker av de författare jag tidigare nämnde.
* Vad gör du helst på fritiden?
Stickar och virkar i massor, simmar, joggar, går på gym, reser, umgås med vänner och familj, konsert/teater, åker gärna upp till Stockholm och njuter, just nu en hel del plugg.
* Samlar du på något?
Min man skulle säga garn....
* Favoritfärg?
Turkos, grön, brun
* Teve-serier som du uppskattar?
Ingen speciell som jag följer.
* Favoritfilm? Eller: vilken slags film gillar du bäst?
Mamma Mia. Roliga och underhållande. Inte skräck - de läskigaste jag sett var "Låt den rätte komma in" både på svenska och engelska, hua hua...
* Föredrar du te eller kaffe? Vilken smak?
I stort sett aldrig kaffe, stor te drickare, då helst svart. Favorit är nog chai te och earl grey blir det alltid på morgonen.
* Vilket slags godis tycker du bäst om? Och hur är det där med naturgodis, egentligen..?
Helst mjölkchoklad, gärna med apelsinsmak. Försöker köpa fair trade.
* Stjärntecken?
Skorpion
* Något som du verkligen skulle avsky att få i ett paket till jul?
Lakrits
* Något som du verkligen skulle bli glad över att få i ett paket till jul?
Garn, kan aldrig få för mycket.
* Eventuella allergier eller födoämnesval (vegan, t.ex.)?
Nix

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar